2015. november 13., péntek

BEJGLI (GLUTÉN,TEJ,CUKOR,SZÓJAMENTES)



Mondhatom azt, életem leglegleglegleg finomabb bejglijét készítettem el.. Bizony.. Nagyon régóta készítek bejglit, hisz karácsony nincs nélküle, és ugye volt egy "búzás"korszakom is.. Na de!!! Ez valami fenomenális lett.. Komolyan.. Még a "búzás" korszakomban sem sikerült ennyire finom, lágy,omlós tésztájú bejglit készíteni..ami ráadásul nem is repedt meg :D :D Tehát tökéletes tésztát sikerült készítenem, lágy, puha, repedésmentes :D (y)

Na de lássuk a receptet, meglátjátok, nem is olyan ördöngösség :D


Hozzávalók:
15 dkg Schar Mix B
15 dkg Schar Mix C
20 dkg Nutri free mix per pane
1 cs porélesztő
édesítő (nálam 1 dkg DW1:4)
25 dkg növényi margarin (enyhén olvasztva - ne legyen teljesen folyékony)
2 dl kókusztej
2 db tojás
csipet só

Töltelék
Dió-kókusztej-édesítő
Mák-kókusztej-édesítő

Elkészítés:
A tészta alapanyagait jó alaposan kidolgozzuk (ha túl lágy a tészta, akkor 1-2 ek lisztet lehet hozzá adni).
Majd hagyjuk 2 órát kelni-pihenni.
Majd lisztezett lapra tesszük.
4 fele vagy 2 fele vesszük attól függően mekkora bejglit szeretnénk (én 4 fele osztottam a tésztát).
Kinyújtjuk a tésztát téglalap alakra.
A mákot kikeverjük a kókusztejjel és édesítővel, illetve a dióval is ezt tesszük.
Majd megkenjük a kinyújtott lapot.
A két szélét behajtjuk, majd feltekerjük. (én ezt a szilikonlap segítségével tettem.)
Majd sütőpapíros tepsire tesszük a rudakat.
Letakarjuk egy ruhával, majd hagyjuk 1 órát pihenni.
Ha letelt az idő, akkor megkenjük felvert tojással, megszurkáljuk hústűvel (de lehet villával is)
Majd 180 fokra előmelegített sütőben kb 20-30 perc alatt megsütjük.













1 megjegyzés: